اخبار

جدیدترین های سامسونگ

جدیدترین گوشی‌های سامسونگ 2023

با ورود به سال 2023 بسیاری از کاربران برآنند که گوشی‌های خود را عوض کرده و گوشی‌های جدیدتری را خریداری کنند. برند سامسونگ مدل‌های مختلفی از گوشی‌های خود را در سال 2023 عرضه کرده است که برخی از آن‌ها مانند گوشی گلکسی F04 هنوز به بازار ایران وارد نشده و برخی از آن‌ها نیز مانند گوشی گلکسی A14 5G از ابتدا قصد ورود به بازار ایران را نداشته است. بنابراین در این مقاله سعی می‌کنیم تا به معرفی جدیدترین گوشی‌های سامسونگ 2023 که در بازار ایران موجود هستند بپردازیم. آن دسته از کاربرانی که قصد خرید گوشی سامسونگ دارند و به دنبال جدیدترین گوشی‌های سامسونگ هستند می‌توانند به سراغ یکی از گوشی‌های معرفی شده در لیست زیر بروند.

 

گوشی گلکسی S22 اولترا

 

یکی از جدیدترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2023 گوشی گلکسی S22 اولترا می‌باشد. این گوشی مجهز به تراشه‌ اسپندراگون 8 نسل 1 بوده و از رم‌های 8 و 12 گیگابایتی در مدل‌های مختلف آن استفاده شده است. برای گوشی گلکسی S22 اولترا یک نمایشگر 6.8 اینچی در نظر گرفته شده که از رزولوشن تصویر 1440×3088 پیکسل برخوردار است.

این گوشی مجهز به یک دوربین چهارگانه در قاب پشتی بوده که از یک دوربین 108 مگاپیکسلی واید، یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌ فوتو، یک دوربین 10 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌ فوتو و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز از کیفیت 40 مگاپیکسل برخوردار است. از جمله ویژگی‌های این گوشی می‌توان به سیستم تصویربرداری بسیار باکیفیت و عملکرد نرم‌ افزاری مطلوب آن اشاره کرد. باتری استفاده شده در این گوشی یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که از قدرت شارژ بالایی نیز برخوردار است.

 

 

 

گوشی گلکسی Z Fold 4

همانطور که می‌دانید برند سامسونگ در زمینه‌ تولید گوشی‌های تاشو نیز فعال است. از جمله گوشی‌های قدرتمند تاشو برند سامسونگ که در سال 2023 به عنوان قدرتمندترین گوشی‌ها شناخته می‌شود می‌توان به گوشی گلکسی Z Fold 4 اشاره کرد. این گوشی به واسطه‌ استفاده از تراشه‌ اسپندراگون 8 پلاس نسل 1 در آن و همچنین به کارگیری یگ رم 12 گیگابایتی، جزو یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر در بین گوشی‌های برند سامسونگ و دیگر برندها شناخته می‌شود.
گوشی گلکسی Z Fold 4 مجهز به یک نمایشگر 7.6 اینچی بوده که از رزولوشن 1812×2176 پیکسل برخوردار است. این در حالی است که پس از بستن گوشی ابعاد آن معادل 6.2 اینچ بوده و رزولوشن آن به 904×2316 پیکسل کاهش می‌یابد. برای گوشی گلکسی Z Fold 4 از یک دوربین سه‌گانه‌ باکیفیت استفاده شده که مجهز به یک دوربین واید 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی را نیز یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است که این گوشی از دوربین زیر نمایشگر نیز برخوردار بوده که دارای کیفیت 4 مگاپیکسل می‌باشد. منبع تغذیه گوشی گلکسی Z Fold 4 یک باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی بوده که از طول عمر قابل قبولی برخوردار است.

 

 

 

گوشی گلکسی A53

از دیگر گوشی‌هایی که لقب بهترین گوشی سامسونگ سال 2023 را به خود اختصاص داده است می‌توان به گوشی گلکسی A53 اشاره کرد. این گوشی از کیفیت و قدرت مطلوبی برخوردار بوده و به واسطه‌ قیمت معقول و مناسبی که داشت مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. شاید بر این باور باشید که گوشی گلکسی A53 جز جدیدترین گوشی‌های سال 2023 نیست؛ اگر چه این حرف درست است با این حال هنوز هم این گوشی جزو برترین گوشی‌های این سال به شمار می‌آید.

این گوشی مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی بوده که از رزولوشن تصویر 1800×2400 پیکسل برخوردار است. استفاده از تراشه‌ سامسونگ اگزینوس 1280 به همراه رم‌های 4، 6 و 8 گیگابایتی در مدل‌های مختلف آن قدرت و سرعت بالایی به این محصول بخشیده است. گوشی گلکسی A53 از لحاظ کیفیت دوربین عملکرد مطلوبی داشته است. این گوشی مجهز به یک دوربین 64 مگاپیکسلی واید و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو بوده و برای آن یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض نیز در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای کیفیت 32 مگاپیکسل می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های دوربین گوشی گلکسی A53 که سبب ترغیب کاربران برای خرید آن شده می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره کرد که از شارژدهی مطلوبی برخوردار است.

 

 

 

گوشی گلکسی Z Flip 4

از دیگر گوشی‌های باکیفیت و جدید سال 2023 می‌توان به گوشی گلکسی Z Flip 4 اشاره کرد که جزو گوشی‌های تاشو برند سامسونگ می‌باشد. گوشی گلکسی Z Flip 4 نسبت به نسل قبلی خود یعنی گوشی گلکسی Z Flip 3 دارای طراحی شیک‌تری بوده و از طول عمر باتری بیشتری نیز برخوردار است. این گوشی مجهز به یک تراشه‌ اسپندراگون 8 پلاس نسل 1 بوده و از یک رم 8 گیگابایتی در آن استفاده شده است. این سخت‌ افزار سبب می‌شود تا این گوشی به سهولت از پس اجرای نرم‌ افزارهای مختلف برآمده و هیچ گونه مشکلی در هنگام پردازش اطلاعات سنگین نداشته باشد.

گوشی گلکسی Z Flip 4 مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی بوده که از کیفیت تصویر 1080×2640 مگاپیکسل برخوردار است. نمایشگر دوم این گوشی که در حالت بسته قابل استفاده بوده نیز یک نمایشگر 512×260 پیکسلی می‌باشد. گوشی گلکسی Z Flip 4 مجهز به یک دوربین دوگانه در قاب پشتی بوده که از یک دوربین 12 مگاپیکسلی واید و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض نیز تشکیل شده است. دوربین سلفی این دستگاه را نیز یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل داده است. کیفیت دوربین این گوشی نیز نسبت به گوشی نسل قبلی تغییر چشمگیری داشته است. با استفاده از دوربین‌های این گوشی می‌توان به عکاسی در شب و محیط‌های تاریک نیز پرداخت. گوشی گلکسی Z Flip 4 مجهز به یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی پرسرعت بوده که همانطور که گفته شد از شارژدهی مطلوبی برخوردار است.

 

 

 

گوشی گلکسی S23 پلاس

یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های برند سامسونگ که در حکم جدیدترین گوشی‌های سامسونگ شناخته می‌شود گوشی گلکسی S23 پلاس می‌باشد. این گوشی در 17 فوریه‌ 2023 به بازار جهانی عرضه شده است و کاربران ایرانی بسیاری منتظر ورود این غول برند سامسونگ به بازار ایران هستند.

گوشی گلکسی S23 پلاس مجهز به پردازنده‌ اسپندراگون 8 نسل 2 بوده که از سیستم عامل اندروید 13 پشتیبانی می‌کند. رم به کار رفته در این گوشی یک رم 8 گیگابایتی بوده و در مدل‌های مختلفی با دو حافظه‌ داخلی 256 گیگابایتی یا 512 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. نمایشگر در نظر گرفته شده برای این گوشی یک نمایشگر 6.6 اینچی بوده که در ساخت آن از پنل داینامیک امولد 2X استفاده شده است. رزولوشن تصویر این نمایشگر 1080 پیکسل بوده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار است. در قاب پشتی این گوشی یک مجموعه سه‌گانه از دوربین‌های 50 مگاپیکسلی، 10 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی قرار داده شده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی آن اشاره کرد که با توان 45 وات شارژ می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا این گوشی نسبت به مدل‌های پیشین از مصرف باتری بهینه‌تری برخوردار باشد. علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها، گوشی سامسونگ گلکسی S23 پلاس به واسطه‌ کیفیت و قدرت بالا و همچنین طراحی جدید از قیمت بالایی برخوردار است.

 

 

 

تاشوی ارزان ­­قیمت ، مدل جذاب Samsung Galaxy Z Flip3

 

 

حرف ما را در مورد قیمت جدی نگیرید. این مدل 1000 دلار قیمت دارد. با این حال در مقابل Z Fold3 که 1780 دلار است، ارزان­ قیمت به شمار می­‌آید. فورم فاکتورِ بسیار جذاب از شرکت سامسونگ که پیش‌بردی برای صفحات نمایش تاشو به شمار می‌­آید. یک انتخاب هیجان­‌انگیز و به روز از گوشی‌­های سامسونگ در سال 2021 است. اگر به دنبال یک گوشی تاشو با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، چشم از این مدل برندارید. سامسونگ در ادامۀ این نسل Flip3 Z را عرضه کرده است.

گوشی ضد آب شده و استاندارد IPX8 را دارد. نرخ تازه ­سازی Refresh Rate در Flip های قبل 60 هرتز بود. در Z Flip3 از رقم بسیارِ خوب 120 هرتزی برخوردار است که تصویری روان و یک‌دست به چشم­‌های کاربر می‌­رساند.

اندازه این گوشی هوشمند با تا شدن از 166 به 4/86 میلی‌­متر کاهش می­‌یابد. صفحه نمایش تاشو 7/6 اینچی از نوع دینامیک AMOLED 2X است. از آخرین فناوری گوریلا Gorilla Glass Victus در بدنۀ پشتی برخوردار است. یک گوشی خوش‌­دست 183 گرمی که دل خیلی‌­ها را فقط به خاطر طراحی به دست آورده است. اگر اولویت شما از خرید گوشی هوشمند دوربین و باتری قدرتمند است، مشخصاً این مدل باب میل شما نخواهد بود.

بعد از معرفی یک مدل جذاب اما با خریداران خاص، می­‌خواهیم سراغ یک مدل با خریداران متعدد برویم. مدلی که در قسمت مقدمه اشارۀ کوتاهی به خصوصیات آن داشتیم. همراه باشید با گلکسی S21 5G 650 دلاری که برای برخی یک گوشی میان‌­ردۀ بسیار قدر به حساب می‌­آید. هرچند این گوشی جز میان‌­رده‌­های سامسونگ نیست.

 

 

 

سامسونگ Galaxy S21 5G با هواخواهان بسیار

سامسونگ در این گوشی از یک صفحه نمایش فول­ اچ ­دی 2/6 اینچی با فناوری Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است. گویا سامسونگ اهمیت بالایی برای نرخ تازه­‌سازی قائل است و 120 هرتز با نمایش روان و یک‌دست را در نسل جدید گوشی­‌های خود ترجیح می‌­دهد.

دوربین سه ماژول: یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، 64 مگاپیکسلی تله­‌فوتو و 12 مگاپیکسلی اولترا واید به شما توانایی نسبتاً خوبی در عکاسی می­‌دهد. ضبط ویدیو کیفیت بالای 8K را دارد که با صدای استریو همراه است. لنز سلفی هم 10 مگاپیکسلی است که قابلیت dual call را دارد و هم‌زمان با کیفیت 4K ویدیو ضبط می­‌کند. از این حیث دوربین کاربران را راضی خواهد کرد. باتری 4000 میلی‌­آمپر هم برای یک روز کاری مناسب به نظر می‌­رسد.

اما اگر به دنبال Galaxy S21 پرچم­دار هستید، سامسونگ یک مدل Ultra اولترا 1000 دلاری را در نظر گرفته است. یک دوربین قدر 108 مگاپیکسلی، صفحه نمایش بزرگ‌تر 8/6 اینچی و باتری 5000 میلی­‌آمپری نقاط اتکای این مدل هستند. البته در سری گلکسی S21 مدل‌­های متنوعی نظیر S21 FE با باتری قدرتمندتر 4500 میلی‌­آمپر نسبت به S21 و یک مدل پلاس S21+ با صفحه نمایش و باتری 4800 میلی‌­آمپر هم در نظر گرفته است؛ این استراتژی سامسونگ برای جلب مشتریان بر طبق نیاز است.

در ادامه قصد داریم کمی در مورد انتخاب گوشی حرف بزنیم و چند پرسش اساسی را مطرح می­‌کنیم تا به مدل جذاب تاشوی دیگری برسیم که از آن گران­ قیمت‌­های خاص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *