اخبار, راهنمای خرید

سامسونگ از سیستم عامل One UI 5 Watch رونمایی کرد

سامسونگ دیروز از آخرین و جدیدترین نسخه سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند خود موسوم به One UI 5 Watch رونمایی کرد. این سیستم عامل جدید با بهبودهای مختلفی در سه زمینه پایشگر خواب، فعالیت‌های ورزشی و امنیت کاربر همراه شده است.

 

طبق اعلام رسمی سامسونگ، سیستم عامل One UI 5 Watch‌ به قابلیت جدیدی به نام Sleep Insights مجهز شده است که با توجه به معیارهای مختلفی مانند مراحل خواب، سطح اکسیژن خون و ساعات چرت زدن می‌تواند به کیفیت خواب کاربر امتیاز دهد و اطلاعات مختلفی را جمع‌آوری کند. به علاوه، ویژگی Sleep Coaching حالا به طور مستقیم در ساعت‌های گلکسی واچ در دسترس خواهد بود و به کاربر می‌کند تا عادت‌های خواب سالم‌تری مانند انجام مدیتیشن قبل از خواب را تمرین کنند.
ساعت‌های گلکسی واچ که از One UI 5 Watch‌ بهره می‌برند با دیگر دستگاه‌های هوشمند متصل می‌شوند تا زمانی که کاربر به خواب می‌رود، دستگاه‌های روشن متصل شده را خاموش نمایند. بروزرسانی جدید سیستم عامل گلکسی واچ قابلیت‌های فیتنسی مختلفی را نیز به ارمغان می‌آورد. برای مثال، کاربر قادر خواهد بود ناحیه ضربان قلب شخصی‌سازی‌شده خود را ایجاد نمایند که شامل پنج بخش مختلف گرم کردن،
چربی‌سوزی، تمرینات هوازی، فعالیت‌های ورزشی شدید و تمرین با فشار حداکثری می‌شود.
                                                                                 
سیستم عامل One UI 5 Watch اطلاعات مربوط به دویدن کاربر را به صورت زنده تحلیل می‌کند و برنامه تمرینی تناوبی اختصاصی را برای کاربر طراحی می‌کند. به کمک این بروزرسانی، کاربران ساعت گلکسی واچ ۵ پرو قادر خواهند بود از طریق برنامه Samsung Health به فایل‌های GPX دسترسی پیدا کنند و از تنطیمات Route Workout برای مسیر دویدن و پیاده‌روی خود استفاده کنند.
شایان ذکر است بروزسانی جدید گلکسی واچ قابلیت SOS بهبودیافته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که امکان اتصال مستقیم به سرویس‌های اضطراری، مکان دقیق و اطلاعات پزشکی کاربر را فراهم می‌سازد. ویژگی تشخیص سقوط (Fall Detection) نیز به طور خودکار برای کاربران ۵۵ سال به بالا فعال خواهد شد.

 

 

در نهایت باید اشاره کرد که نسخه بتا One UI 5 Watch اواخر ماه جاری برای  کاربران گلکسی واچ ۴، گلکسی واچ ۴ کلاسیک، گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو حاضر در کره جنوبی و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. سری گلکسی واچ ۶ نیز به طور پیش‌فرض با One UI 5 Watch روانه بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *